Site Sahibi Facebook Profili...
COUNTER-STRİKE CS-İCİN-HERSEY.TR.GG
CS SCRiPTiNG
SCRIPTING
Alias:
Alias, belli konsol komutlarının arka arkaya sıralanmış şeklidir. Çalıştırılması gereken birden fazla konsol komutunun ardarda sıralanak bunların tek bir isim altında toplanmasını sağlar.
alias a "disconnect; exec autoexec.cfg; retry"
Yukarıdaki örnekte görülen alias, konsoldayken a yazıp entera bastığımızda sırasıyla bulunduğumuz serverdan disconnect olmamızı, autoexec.cfg dosyamızın çalıştırılmasını ve servera yeniden bağlanmayı sağlayan retry konsol komutunun çalıştırılmasını sağlıyor. Ben bu aliası girmek istediğim server dolu olduğu zaman veya oyuna girerken ilk denememde oyun açılmadığı zaman retry yazmak yerine kullanıyorum. Tabi ardarda komutlar için kullanabildiğiniz gibi sırf çok kullandığınız bir konsol komutunu kısaltmak içinde kullanabilirsiniz aliasları.
alias lst "listmaps"
Örnekteki "lst" aliasını konsola uzun uzun listmaps yazmak yerine kısaca lst yazıp bulunduğunuz serverdaki oylanabilecek haritaları görmek için kullanabilirsiniz.
Binding:
Binding, kısaca klavyenizin tuşlarının konsol komutlarına veya kendi hazırladığınız aliaslara "bind edilmesi" (atanması) dir. Eğer cstrike dizininizdeki config.cfg dosyasını notepad ya da başka bir text editörüyle açarsanız burada, kontrol tuşlarınız olarak ayarladığınız tuşların bind komutu yardımıyla ilgili konsol komutlarına atanmış olduğunu göreceksiniz. Örneğin:
bind "s" "+back"
bind "t" "messagemode"
bind "w" "+forward"
bind "x" "+duck"
bind "y" "messagemode2"
İşte kendi hazırladığınız aliasları da aynı bu şekilde uygun tuşlara bind edebilirsiniz.
Config Dosyaları:
Quake ve Half-Life gibi multiplayer oynanabilen fps türü oyunlar, kolay kişiselleştirilebilmesi bakımından kontrol konfigürasyonunu ve konsol değişkenlerini cfg uzantılı text dosyalarında saklarlar ve oyuna her girişinizde bu bilgiler cfg dosyalarınızdan okunur. İşte yapacağımız aliasları ve onların bindlarını da bu tür konfigürasyon dosyalarına kaydedip oyuna girişte otomatik olarak çalıştırılmalarını sağlayacağız. Tabi bunları text dosyası olmak kaydıyla istediğiniz tür bir dosyaya kaydedebilirsiniz ama birbirine karışmaması, ve kolay kullanım bakımından cfg uzantılı dosyalar kullanmanızı tavsiye ederim. Sisteminizde tüm cfg uzantılı dosyaların notepad ile açılmasını ayarlamak yapacağınız ilk iş olmalıdır.
config.cfg: Oyun açıldığından ilk olarak çalıştırılan ve size özel konfigürasyon bilgilerinin saklı olduğu dosyadır. Oyun tarafından değiştirilen dinamik bir dosya olduğu için aliaslarınızı buraya yazmamalısınız.
autoexec.cfg: config.cfg'nin hemen ardından çalıştırılan config dosyasıdır. İçinde konfigürasyon bilgileri bulundurmaz ve oyun tarafından modifiye edilmez. Temel kullanım alanı oyun açılırken otomatik olarak istediğimiz komutları çalıştırmasıdır. Bu dosyayı kendimize ait cfg dosyamızın oyunu her açışımızda otomatik olarak çalıştırılması için kullanacağız.
adınız.cfg: İşte kendi custom ayarlarımızı ve aliaslarımızı saklayacağımız dosya bu. Çoğu kişi bunun adını kendi_ismi.cfg yapmayı tercih eder. Örneğin ahmet.cfg. Tabi seçim size kalmış, içinde türkçe karakterler içermemek kaydıyla istediğiniz ismi verebilirsiniz bu dosyaya.
İşinize Yarayacak Bazı Komut ve Değişkenler:
exec: Execute anlamına gelir yani istediğiniz bir cfg dosyasını çalıştırmanıza yarar. Kendimize hazırladığımız config dosyasının adının ahmet.cfg olduğunu düşünelim. Oyundayken konsola "exec ahmet.cfg" yazdığımızda bu dosyamız çalıştırılacak ve alias-bind larımız kullanıma hazır hale gelecektir. Bu işlemin oyun her açıldığında otomatik olarak gerçekleşmesi için "exec ahmet.cfg" satırını autoexec.cfg dosyamıza yazıp save ediyoruz. Eğer autoexec.cfg diye bir dosyanız mevcut değilse notepad'i açın ve içine örneğin "execute ahmet.cfg" yazarak cstrike dizininize autoexec.cfg olarak kaydedin. Kaydederken *.* cinsinden kaydetmeyi unutmayın, yoksa dosya autoexec.cfg.txt şeklinde kaydedilecektir.
echo: İstediğiniz yazının konsolunuzda görünmesini sağlar. Örneğin autoexec.cfg dosyanızın sonuna "echo autoexec.cfg executed" yazarsanız oyuna girerken autoexec.cfg dosyanız çalıştırıldığında konsolunuzda "autoexec.cfg executed" yazacaktır.
developer: Kullanımı "developer 1" veya "developer 0" şeklindedir. Default konumu 0'dır. Eğer 1 durumundaysa size sağladığı kazanç oyun yüklenirken tüm aşamaları görrmenizi sağlaması (örneğin hangi cfg'ler çalıştırılıyor, hangi texturelar yükleniyor vs.) ve oyun içindeyken de konsola gelen yazıların ekranın sol üst köşesinden belirmesidir.
Alias-Bind Yazım Teknikleri:
Alias-Bind yazım formatı:
alias <alias adı> "<konsol komutu1>; <konsol komutu2>; ....<konsol komutu n>"
bind "<tuş>" "<alias adı>"
Örneğin:
alias saydie "say oleceksinnnnn; developer 1; echo olecekmı acep?; developer 0"
bind "m" "saydie"
Clear-Menu Kullanımı:
Yazdığınız aliaslar pek çok kez bazı menüleri açar, onlardan gerekli seçenekleri seçer ve sonra da bu menüleri kapatırlar. İşte konumuz da bu, yani menüleri kapatmak. İnternet ortamında oynarken serverla aranızda hiçbir zaman ideal bağlantı olamayacağı, pinginiz sürekli dalgalanacağı ve zaman paket kayıpları meydana geleceği için menülerin kapatılması ve gerektiği yerlerde bir miktar bekleme payı konulmasına dikkat etmeliyiz. Sonuçta, kimse ekranında açık kalmış meülerle oynamak istemez.
alias waitlg "wait; slot10; wait; slot10; wait; slot10"
alias clmenu "waitlg; waitlg; waitlg"
Yukarıda gördüğünüz aliasları ben bu amaç doğrultusunda kullanıyorum. Dikkat ederseniz waitlg aliasında 3 kez bekleyip slot10 yani menüden çıkış komtu uygulanıyor ve clmenu aliasında da waitlg aliası 3 kez çağırılıyor. Özetle, biz 9 kez açılan menüyü kapatmaya çalışıyoruz. Fazla mı görünüyor? Aslında değil. Tabi ben kablolu internet bağlantısına sahibim ve bu aliasları ona göre optimize ettim. Sizler de bağlantınızın kalitesi ve pinginize göre waitlg aliasında aralara wait ekleyebilir, clmenu aliasına fazladan waitlg ekliyebilir ve bu şekilde kendinize göre optimize edebilirsiniz. Şimdi bir de clmenu aliasımızı nerede kullandığımıza bakalım:
alias go "radio2; menuselect 1; clmenu"
Örnekteki alias, "go go go" telsiz mesajını göndermek için kullanılmaktadır.
Dynamic Binding:
Bir tuşun bind edileceği aliası dinamik bir şekilde aliaslarla da belirleyebiliriz. Bu bize iki avantaj sağlayacaktır:
1) Toggle
alias "walk1" "developer 1; echo - Walk Mode ON! -; developer 0; +speed; bind CTRL walk2"
alias "walk2" "developer 1; echo - Walk Mode OFF! -; developer 0; -speed; bind CTRL walk1"
bind "CTRL" "walk1"
Yukarıdaki örnekte görülen script yürümeyi toggle etmeye yaramaktadır. Bildiğiniz gibi normalde yürümeye ayarladığnız tuşa elinizi basılı tuttuğunuz sürece yürürsünüz, ancak bu yöntemle ctr tuşuna ilk bastığınızda yürüme moduna geçiyorsunuz ve ctrl tuşu aliasın sonunda yürüme modunu kapatan aliasa bind ediliyor. Böylece ctr'e ikinci basışınızda da yürüme modundan çıkıp tekrar koşmaya başlıyorsunuz.
2) Switching
alias w_switch1 "bind KP_PGUP mac10_f; developer 1; echo -- KP_PGUP BINDED TO MAC1O --; developer 0; bind PGUP w_switch2"
alias w_switch2 "bind KP_PGUP sg552_f; developer 1; echo -- KP_PGUP BINDED TO SG552 --; developer 0; bind PGUP w_switch3"
alias w_switch3 "bind KP_PGUP para_f; developer 1; echo -- KP_PGUP BINDED TO MP-PARA --; developer 0; bind PGUP w_switch4"
alias w_switch4 "bind KP_PGUP scout_f; developer 1; echo -- KP_PGUP BINDED TO SCOUT --; developer 0; bind PGUP w_switch5"
alias w_switch5 "bind KP_PGUP tmp_f; developer 1; echo -- KP_PGUP BINDED TO TMP --; developer 0; bind PGUP w_switch1"
bind "PGUP" "w_switch1"
Yukarıdaki script de PageUp tuşunuza basarak keypadinizdeki PageUp tuşunun bind edildiği silahı değiştirmenizi sağlamaktır. Tabi bu scripti kullanabilmek için öncelkile mac10_f, sg_f vs. Gibi silah+ekipman alma aliaslarınızın da tanımlı olması olması lazım.
+ ve - Aliaslar:
Bu tür aliaslar, ilgili tuşa basıldığu süre içinde çalışması ve kullanıcı elini tuştan çektiği anda diğer aliasın çalışması için kullanılırlar. Aslında konsol komutlarını da oyunun kendinden tanımlı aliaslar olarak düşünürseniz bunu anlamanız daha kolaylaşır. Örneğin:
bind "c" "+duck"
bind "MOUSE1" "+attack"
Bu demektir ki parmağınızı c tuşuna basılı tuttuğunuz müddetçe +duck çalışacak ve adamınız eğilecek; parmağınızı çektiğiniz anda -duck çalışacak ve adamınız bir daha eğilme girişiminde bulunmayacaktır, ta ki tekrar c tuşuna tekrar basana kadar. Ya da mouse'unun sol tuşuna basılı tuttuğunuz müddetçe +attack çalışcak ve adamınız ateş edecek; elinizi çektiğiniz zaman da -attack çalışacak ve adamınız ateş etmeyi kesecektir.