Site Sahibi Facebook Profili...
COUNTER-STRİKE CS-İCİN-HERSEY.TR.GG
Counter-Strike Harita Tasarım
Harita Tasarım İçin gerekli Programlarhttp://www.slackiller.com/hlprograms/wally_155b.exe
http://www.slackiller.com/hlprograms/zhlt253-17.zip
Bsp formatındaki haritaları map formatına çevirme
Şimdilik bu kadar program yeter bunlar temel İşlevler için ileride baska programlarda eklicemBaşlıyoruz;
Önce indirdiğimiz zip dosyalarını extrac edelim,ondan sonra valve hammer editörü yükliyelimYükledikten sonra,programın ayarlarını yapmaya baslıyabiliriz
Valve Hammer Editör
Programı yükledikten sonra Çalıştırın bir pencere acılcak ve ayarlarla ilgili yardım isteyip istemediğinizi sorucak, hayır seçeneğine tıklayın ve karşımızda ayarlar tablosu, ekranda ki ayarları beraber yapalım şimdi
Resimli anlatım
Game Configuration
Yazılı anlatım
Programı calıstırın Tools penceresinden Options u secin cıkan pencerede Game configurations seceneğine tıklayın,ayarları aşağıdaki gibi yapın;
Configurations:Edit butonuna basın daha sonra add butonuna en son acılan yere istediğiniz bir adı girin Ben Counter-Strike olarak atadım isminiDaha sonra ok ve close tuslarına basarak pencereleri kapatın
Game DataFiles:Add butonuna basın, Hammer ı yüklediğiniz yerde fdg isimli klasörün içinde counter-strike isimli fdg dosyası olucak onu seçin
Texture Format:Burda ayar yapmıyacağız.
Map Type:Burda ayar yapmıyacağız.
Default PointEntity class:info_player_start'i seciyoruz
Default SolidEntity Class:Func_wall'i seciyoruz.
Game Executable Directory:Counter-Strike nın klasorunun yerini belirtiyoruz.
Örnek:C:Program Files/Half Life/cstrike
Mod Directory:Tfc yada baska yüklü olan hl modlarının yuklu oldugu
klasörünün yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir)
Örnek:Bende cs1 6 yüklü olduğundan mod yüklü değil bende böyle gösterdim
C:Program FilesCounter-Strikeplatform
Game Directory:Valve klasörünün olduğu yeri belirtiyoruz
Örnek:C:Program FilesCounter-Strikevalve
RMF Directory:Haritanızı yaparken kaydetmek istediğiniz zaman nereye
kaydettiğinizi bilmeniz gerekir,belgelerim klasörüne Haritalarım isimli bi klasör
açın ve rmf directory e klasörünüzü tanıtın.
Örnek:C:Haritalarım(ben c de klasör actım)
Sıra geldi Build Programs Ayarlarına,panelden Build Programsı seçin ve
ayarları yapın;
RAD Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki visexe yi
tanıtın
Place compile maps in this directory before running the game:
Haritanızı yaptınız compile ettiniz,compile işlemi bittikten sonra maplarımızı
kaydeticeğimiz klasörü belirtmemiz lazım
Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrikemaps
Not:Genelde olan bir hata var bazı yeni başlayan tasarımcılar maplarını
başka klasörlere kaydettikleri için compile bittiğinde oyun calıştıgında harita
bulunamadı gibi bir hata alıyorlar bunun nedeni,cs nin haritayı
bulamamasıdır,bunun olmaması için Place compile maps in this directory
before running the game:
Örnek:C:ProgramFilesCounter-Strikecstrikemaps ayarı bu şekilde yapınO
zaman maplar direk cs maps klasörüne kaydedileceği için haritanız
açılacaktır
Şimdi sıra 2d views ayarlarında,2d views penceresini seçin ve ayarları yapın
2d views
Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view
seceneği hariç hepsini seçin dikkat Grid ayarlarına ellemeyin
Grid:Burda ayar yapmıyacağız
Rayder şimdi sana söliceyeğim tek şey compile ekranında kodlar ekliyeceğindir hem resimle hemde normal şekilde açıklıyacağım şimdi wad dosyasını bsp içine atabilmek için komut eklemen lazım csg ye onun içinde resimlere dikkat etmeliyiz.
Şimdi burda altı çizili olan yerlere -wadinclude komutunu eklicez mesela haritanın wad dosyasının adı rayderwad olsun csg ye -wadinclude rayderwad diye eklicez iki resim koycam birinde kod yazılmamış hali olcak ikincide kodlu hali zaten bos olan ustte var şimdi ikinci resimi koyalım.
İkinci resimde benim yaptığım haritanın wad dosyası var parameters yazan yere yazıcaksın kodu $path/$file -wadinclude fayder şeklinde olacak yani $path/$file sonrasını sen yazıcaksın oda -wadinclude fayder diye olucak
Sprite yapımı:
Önce oyuncunun bakacagı bir mönitör çiz sonra çizdiğin monitöre func_button öelliği ver ve ayarlar aşağıdaki gibi olsun
Class info:
name:monitor
speed:5
targetted object:cam1
delay before reset:3
Flags:
dont move ve toggle secili olsun
Şimdide kameranın duracağı yere bir tane trigger camera koy ve ayarları
aşağıdaki gibi yap
target:cam1_targ
name:cam1
hold ime:10
acceleration:500
decleration:500
En son kameranın nereye bakmasını istiyorsak oraya bir tane inf0_target koy ve istediğimiz yuksekliğide ayarlıyarak ayarlarınıda aşağıdaki gibi yaparak bir kamera elde edebiliriz.
Resimli anlatım
Game Configuration
Yazılı anlatım
Programı calıstırın Tools penceresinden Options u secin cıkan pencerede Game configurations seceneğine tıklayın,ayarları aşağıdaki gibi yapın;
Game configurations
Configurations:Edit butonuna basın daha sonra add butonuna en son acılan yere istediğiniz bir adı girin Ben Counter-Strike olarak atadım isminiDaha sonra ok ve close tuslarına basarak pencereleri kapatın
Game DataFiles:Add butonuna basın, Hammer ı yüklediğiniz yerde fdg isimli klasörün içinde counter-strike isimli fdg dosyası olucak onu seçin
Texture Format:Burda ayar yapmıyacağız.
Map Type:Burda ayar yapmıyacağız.
Default PointEntity class:info_player_start'i seciyoruz
Default SolidEntity Class:Func_wall'i seciyoruz.
Game Executable Directory:Counter-Strike nın klasorunun yerini belirtiyoruz.
Örnek:C:Program Files/Half Life/cstrike
Mod Directory:Tfc yada baska yüklü olan hl modlarının yuklu oldugu
klasörünün yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir)
Örnek:Bende cs1 6 yüklü olduğundan mod yüklü değil bende böyle gösterdim
C:Program FilesCounter-Strikeplatform
Game Directory:Valve klasörünün olduğu yeri belirtiyoruz
Örnek:C:Program FilesCounter-Strikevalve
RMF Directory:Haritanızı yaparken kaydetmek istediğiniz zaman nereye
kaydettiğinizi bilmeniz gerekir,belgelerim klasörüne Haritalarım isimli bi klasör
açın ve rmf directory e klasörünüzü tanıtın.
Örnek:C:Haritalarım(ben c de klasör actım)
Sıra geldi Build Programs Ayarlarına,panelden Build Programsı seçin ve
ayarları yapın;
Build Programs
Configurations:Counter-Strike yi seçin
Not:Game Configurationda ki configurationsa handi adı girdiyseniz build
programda ki configurationsa daki isim otamatik çıkar iki adın da aynı
olmasına dikkat edin
Game Executable:Hlexe nin yerini tanıtın
Örnek:C:Program FilesCounter-Strikehlexe
CSG Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki csgexe yi
tanıtın
Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlcsgexe
BSP Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki bspexe yi
tanıtın
Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlbspexe
VIS Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki visexe yi
tanıtın
Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlvisexe
Configurations:Counter-Strike yi seçin
Not:Game Configurationda ki configurationsa handi adı girdiyseniz build
programda ki configurationsa daki isim otamatik çıkar iki adın da aynı
olmasına dikkat edin
Game Executable:Hlexe nin yerini tanıtın
Örnek:C:Program FilesCounter-Strikehlexe
CSG Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki csgexe yi
tanıtın
Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlcsgexe
BSP Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki bspexe yi
tanıtın
Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlbspexe
VIS Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki visexe yi
tanıtın
Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlvisexe
tanıtın
Place compile maps in this directory before running the game:
Haritanızı yaptınız compile ettiniz,compile işlemi bittikten sonra maplarımızı
kaydeticeğimiz klasörü belirtmemiz lazım
Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrikemaps
Not:Genelde olan bir hata var bazı yeni başlayan tasarımcılar maplarını
başka klasörlere kaydettikleri için compile bittiğinde oyun calıştıgında harita
bulunamadı gibi bir hata alıyorlar bunun nedeni,cs nin haritayı
bulamamasıdır,bunun olmaması için Place compile maps in this directory
before running the game:
Örnek:C:ProgramFilesCounter-Strikecstrikemaps ayarı bu şekilde yapınO
zaman maplar direk cs maps klasörüne kaydedileceği için haritanız
açılacaktır
Şimdi sıra 2d views ayarlarında,2d views penceresini seçin ve ayarları yapın
2d views
Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view
seceneği hariç hepsini seçin dikkat Grid ayarlarına ellemeyin
Grid:Burda ayar yapmıyacağız
3d views
Burda ayar yapmıyacağız
Wad doyasını Haritanın içine atma:Burda ayar yapmıyacağız
General
Undo Levels:Bu ayar haritanızı yaparken bir hata yaptınız ve geri almak
istiyorsunuzO zaman buraya bir değer girin ve ne kadar geri almak istiyosanız
o kadar geri alın
Not:Dikkat undo level değerinde bilgisayarının ram ı düşük olanlar için 50
ideal bir değer bu tur sistemi düşük olanlar fazla değer girmesinler yoksa pc
de kasmalar başlar
istiyorsunuzO zaman buraya bir değer girin ve ne kadar geri almak istiyosanız
o kadar geri alın
Not:Dikkat undo level değerinde bilgisayarının ram ı düşük olanlar için 50
ideal bir değer bu tur sistemi düşük olanlar fazla değer girmesinler yoksa pc
de kasmalar başlar
Textures
Texture Files:Haritanızı tasarlarken kullanacağınız kaplamaların olduğu wad
dosyalarının yerini belirtir
dosyalarının yerini belirtir
Rayder şimdi sana söliceyeğim tek şey compile ekranında kodlar ekliyeceğindir hem resimle hemde normal şekilde açıklıyacağım şimdi wad dosyasını bsp içine atabilmek için komut eklemen lazım csg ye onun içinde resimlere dikkat etmeliyiz.
Şimdi burda altı çizili olan yerlere -wadinclude komutunu eklicez mesela haritanın wad dosyasının adı rayderwad olsun csg ye -wadinclude rayderwad diye eklicez iki resim koycam birinde kod yazılmamış hali olcak ikincide kodlu hali zaten bos olan ustte var şimdi ikinci resimi koyalım.
İkinci resimde benim yaptığım haritanın wad dosyası var parameters yazan yere yazıcaksın kodu $path/$file -wadinclude fayder şeklinde olacak yani $path/$file sonrasını sen yazıcaksın oda -wadinclude fayder diye olucak
Sprite yapımı:
Önce oyuncunun bakacagı bir mönitör çiz sonra çizdiğin monitöre func_button öelliği ver ve ayarlar aşağıdaki gibi olsun
Class info:
name:monitor
speed:5
targetted object:cam1
delay before reset:3
Flags:
dont move ve toggle secili olsun
Şimdide kameranın duracağı yere bir tane trigger camera koy ve ayarları
aşağıdaki gibi yap
target:cam1_targ
name:cam1
hold ime:10
acceleration:500
decleration:500
En son kameranın nereye bakmasını istiyorsak oraya bir tane inf0_target koy ve istediğimiz yuksekliğide ayarlıyarak ayarlarınıda aşağıdaki gibi yaparak bir kamera elde edebiliriz.
Bugün 16 ziyaretçi (20 klik) Kişi Burdaydı.