wWw.Cs-İciN-hErSey.Tr.Gg

Counter-Strike İçin Hersey Burada...

Açıklama

Counter-Strike İçin Aradığınız Çoğu Bilgiyi Sitemizde Bulabilirsiniz...

Cs,Cfg,Wall,Config,Rc,Sxe,Clan Map.....Yani Cs İçin Herşey.

Site Sahibi Facebook Profili...


COUNTER-STRİKE CS-İCİN-HERSEY.TR.GG

Counter-Strike Rate Ayarları

RATE AYARLARI


Bu makale rate ayarları hakkında bilgilendirme amaçlıdır.

cl_cmdrate:
Bu değer anlaşıldığı üzere aldığınız ortalama FPS ‘ye yakın olmalıdır. (netgraph dan FPS nizi kontrol edebilirsiniz) Bu değeri aldığınız FPS nin çok üstünde veya çok altında ayarlamanız halinde, choke artacaktır.
cl_updaterate:
Bu değeri, loss değeriniz 0 olduğu sürece yapabildiğiniz en yüksek değeri yapmaya çalışınız. Eğer herhangi bir loss alıyorsanız, bu sizin için kötü olacaktır.
rate:
Genelde online oyunlar için standart değer 20000 dir. (LAN oyunlarında 25000 dir). Bu değeri çok azaltmak veya çok düşürmek, choke ‘a yol açacaktır.
ex_interp:
İdeal değer 1/cl_updarate dir. Bu değeri ASLA sıfır yapmayın, çünkü CS sizin cl_updarate değerinizi kullanmaktadır, serverınkini değil. Temel olarak daha yüksek bir ex_interp değeri daha yumuşak bir görüntü sağlamasına rağmen, oyuncuların oyun içindeki “gerçek” konumları ekranınızda daha az görüntülenecektir. Bazı oyuncular bu değeri düşük bir değer olan 0.01 e sabitlemektedirler. (SWAT.Rony) Yorumu: Bu yazı bir İngiliz sitesinden alınmıştır. Yazının yazıldığı ülkede internet bağlantılarının maalesef ülkemizdekinden daha iyi olduğunu düşünecek olursak, özellikle ex_interp değerinin 0.01 gibi küçük bir değere sabitlenmesi bazı sakıncalar yaratabilir. Oyun akışkanlığını tamamen kaybedip, oyuncuları kare kare görmeye başlayabilirsiniz. (Tıpkı frame atlayan oyuncular gibi) ex_interp değeri hakkında daha detaylı bilgi isteyen kullanıcılar bu yorumumun devamını okuyabilirler. Sanırım istediğinizi tam olarak bulabileceksiniz
ex_interp nedir ?
Öncelikle, “Interp” kelimesi “Interpolation” ‘ın kısaltılmışıdır. Türkçedeki karşılığı “enterpolasyon, iç değerlendirme” anlamına gelmektedir. Yani basitçe, bu komut bilgisayarınıza internetten gelen paketlerin “değerlendirilip” “ekrana yansıtılması” ile ilgilidir. Ve bu komut dial-up kullanıcıları gibi interneti bağlantısı çok kötü olan kullanıcılara da bu oyunu oynama imkanı sunmaktadır. <br> İç değerlendirme şöyle çalışır: internetten bilgisayarınıza 10 frame (kare) geliyor farz edelim, ve eğer sizin ex_interp değeriniz 0.1 ise, bu çizilen karelerden sadece 4 tanesi gerçek kareler, diğer 6 kare “tahmin edilen” kareler olacaktır. Örneklemek gerekirse, şu şekilde söyleyebiliriz: (GF = Gerçek Frame, TF = Tahmini Frame) GF TF TF GF TF TF GF TF TF GF Bunun var oluş nedeni, berbat olan bir bağlantıyı kompanse etmek, telafi etmektir.
Eğer bağlantınız kötü ise ve çok düşük sayıda frame alıyorsanız, Counter-Strike otomatik olarak diğer frame ‘leri tahmin eder ve ekranınıza yansıtır. Ve bu da oyunu kare kare görmeniz yerine bağlantınız belli ölçüde kötü olduğunda bile oyunun akışkan bir seyirle devam etmesini sağlamaktadır.Eğer durum böyleyken ex_interp değerinizi 0.01 e düşürseniz, artık alınan bu 10 frame ‘in 8 tanesi gerçek frame olacaktır. Ekranınıza şu şekilde çizilecektir:
GF GF GF TH GF GF GF TH GF GF
Bu ayarların yanlış olması ile beraber internet bağlantınızın da kötü olduğu bir anda, önünüzde duran arkası dönük düşmana ateş ettiğiniz takdirde bile ona hiç hasar verememe durumu yaşayabilirsiniz.
ex_interp hile midir ?
Bu konuda bir çok söylem yayılmaktadır. Ancak benim kişisel görüşüme göre bu komut işlevi gereği kesinlikle bir hile komutu değildir. Her kullanıcı kendi bağlantısına göre bu değerle oynama hakkına sahip olmalıdır. Çünkü nihayetinde bu komut SADECE ve SADECE kullanıcının kendi ekranı ile ilgilidir, kesinlikle servera gönderilen bilgi ile bir ilgisi yoktur, yani örnek olarak bu komutla oynayıp da frame atlayarak ilerleme şansına sahip olmuyorsunuz.
ex_interp değeri ne olmalıdır ?
Öncelikle şunu bilmenizi isterim ki, “ex_interp değeri şu olmalıdır” , “en iyisi şudur” gibi bir değerlendirme yapmak asla mümkün değildir. Her kullanıcı kendi bağlantısına (ve elbette ki bağlandığı servera göre) kendi ayarını yapmak durumundadır. Zaten bu sayfanın da yapılış amacı budur, bu mavi kutu içerisinde yapmış olduğum “Swat’ın” ndan hemen sonra ex_interp değerini hattınıza göre nasıl ayarlamanız gerektiği yazmaktadır.
Son olarak söylemek istediğim, Türkiye ‘nin internet altyapısı, bağlanılan serverların hat kapasiteleri, oyun içinde almış olduğunuz FPS ve yaşamış olduğum deneyimleri göz önünde bulundurduğumda, ex_interp değeri
MİNİMUM 0.04, MAXİMUM 0.1 olmalıdır. Ancak ve ancak sizin ve serverın internet hattı çok çok iyi ise, pinginiz 10-15 arasında ise bu değeri 0.04 ‘ün de altına çekebilir ve 0.01 yapabilirsiniz.
METHOD:
Sizin için en uygun olan değeri bulabilmeniz için, aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.
1) netgraph ‘ı açınız. (Sanırım “netgraph 3″ aradığınız değer)
2) Bu şekilde başlayın: cl_cmdrate 30 cl_updaterate 40 rate 15000 ex_interp 0.05
3) Dolu bir serverda FPS ‘niz üzerinde bir miktar çalışın ve FPS nizin *ortalama* değerini bulmaya çalışın ve not edin.
4) cl_cmdrate ‘i bu değere eşitleyin. Örneğin kalabalık bir serverda ortalama 40 FPS alıyorsanız, cl_cmdrate ‘i 40 yapınız.
5) Bu değer üzerinde biraz daha çalışın ve choke değerinizin artıp artmadığını görün. Eğer choke değeriniz artıyorsa, bu değeri 5 azaltın. Eğer herhangi bir choke almıyorsanız, 5 arttırın. Basitçe – bunu yapmaya bir süre devam edin – çünkü bu değeri (choke/loss almadığınız sürece) yapabildiğiniz en yüksek değeri yapmak istemelisiniz. En son tamam dediğiniz yerde, 5 azaltın ve öylece bırakın! (Güvenlik tamponu – ve sıra bir sonraki değerde) (max. 101)
6) Artık ideal bir cl_cmdrate ‘e sahipsiniz. cl_updaterate ile oynama zamanı geldi. cl_updaterate ‘e 5 ilave edin ve biraz daha oyun oynayın. Eğer herhangi bir loss/choke almıyorsanız, 5 daha ilave edin. Eğer alıyorsanız, 5 azaltın. Temel olarak, bu değer loss/choke almadan yapabildiğiniz en yüksek değeri yapmaya çalışın. (max. 101)
7) Şimdi herşeyi düzene soktuk, ex_interp değerini 1/cl_updaterate ‘e eşitleyebilirsiniz – yani eğer cl_updaterate ‘inizi 50 yaptıysanız, ex_interp ‘i 0.02 yapacaksınız. (1/50) Eğer cl_updaterate ‘iniz 100 ise, 0.01 kullanacaksınız vs.. (hesap makinesi kullanın) Bu değer loss/choke değerlerinden çok oyunu “hissetmenizle” ilgilidir, ve bir çok insan bu değeri her zaman 0.01 yapmanızı söylerler (özellikle internet bağlantıları çok iyi olan kullanıcılar genelde cl_updaterate 100 kullanabildikleri için kendi bildiklerini doğru zannederler, halbuki bu oyununuzun ne kadar yumuşak ve bir o kadar da gerçek frame lerden oluşabildiği değerlere bağlıdır)
8) Tamamdır. Artık rate ayarı ile oynayabiliriz. rate değerinizi loss/choke olana kadar 500 ‘er 500 ‘er arttırmaya başlayın. Loss/choke olmadan yapabildiğiniz en yüksek değeri yaptıktan sonra bu değeri son kez 500 azaltın, ve işte oldu! Artık ellerinizin altında akıcı ve hoş bir oyununuz ayarınız var.
9) Ümit ediyoruz ki bu ayarlardan sonra makul bir pinge sahip olacaksınız, ancak pinginiz, veya gecikme süreniz, aslında yukarıdakilerden çok daha az önemlidir. Bu konuda Half-Life serverının client (kullanıcı – user) eksiklerini kapatabilen kodlarına güvenin. Eğer pinginizden gerçekten çok rahatsız oluyorsanız, bilmeniz gereken şey şudur: Daha fazla cl_cmdrate demek daha fazla ping demektir. Bu nedenle pinginizi düşürmek için cl_cmdrate değerini düşürmeyi deneyebilirsiniz, ve en iyi ayarlar için 5-7. adımları tekrarlayabilirsiniz (nihayetinde daha iyi bir cl_updaterate ve/veya rate değeri alamayacağınızı anlayacaksınız). Size bir geceliğine pinginizi unutmanızı ve bu değerlerle küçük bir antrenman yapıp nasıl olduğuna bakmanızı, ve pinginizi sadece eğer oyun akışı çok kötü gidiyor ise umursamanızı öneririm.
Tamam o zaman, bakalım bunları kim deneyecek ?
Benim ve bahsettiğim bir çok kişi için gayet güzel çalıştı – tekrar ediyorum, eğer zaten 20000/25000 101 101 değerleri ile (maximum) oynuyorsanız ve herhangi bir choke veya loss yaşamıyorsanız bu ayarlar ile oynamanıza gerek olmamaktadır. Bu ayarlara eğer pinginiz gerçekten berbatsa oynayınız, (örneğin 50 nin üzerinde ise)
Aklınızda olması gereken bir şey daha… Bu ayarların sistem konfigürasyonunuz ile herhangi bir ilgisi yoktur, oynadığınız server (ve serverın ayarları) ile, ve o server ile sizin PC nizin arasındaki bağlantı ile ilgilidir.
Kaynak:
http://www.clan-uke.co.uk
Türkçe çeviri: SWAT.Rony




BAŞKA BİE DEĞİŞLE

Aşşağıdaki kodları tek tek deniyerek en yüksek performansı elde edersiniz.Size tavsiyem tek tek deneyin.


256k ADSL
rate 7500
cl_rate 6500
cl_cmdrate 20
cl_updaterate 21

512k ADSL
rate 9500
cl_rate 8000
cl_cmdrate 32
cl_updaterate 31

1024k ADSL
rate 12000
cl_rate 9800
cl_cmdrate 43
cl_updaterate 40

2048k ADSL
rate 15500
cl_rate 12000
cl_cmdrate 55
cl_updaterate 52

56k modem
rate 4000
cl_latency -120
cl_updaterate 20
cl_cmdrate 30

128k modem
cl_updaterate : 20-30 ( Uygun değer 25 )
rate : 7500
cl_cmdrate : 17 - 19
cl_rate : 9999

256k modem
rate 5000
cl_latency -70
cl_updaterate 31
cl_cmdrate 35

512k modem
rate 7000
cl_latency -50
cl_updaterate 35
cl_cmdrate 35

Bunlar tavsiye edilen rate ayarları. Kendiniz de üsteki değerleri değiştirirek en uygun rate ayarlarına ulaşabilirsiniz. Bu ayarlamalarınız sırasında /rate ayarını 3500′den aşağı yapmayınız

Şimdi gelelim neyi neden yaptığınızı anlatmaya ..Rate ayarlarının ne işlere yaradığı neylere yaramadığı ve nasıl kendi ayarlarını ayarlayabilirsiniz bunlara çözüm bulalım

4 adet kavram var

1) cl_cmdrate : sizden servera giden saniyedeki durum yenileme sayısı. Yani yaptığınız hareketleri ateş etmenizi falan servera bildirme sıklığınız. Dururkenki gönderdiğiniz veri büyüklüğü ile çatışma sırasında gönderdiğiniz veri büyüklüğünün (sıklığının değil) değiştiğini unutmayın. bu rakamın değişmesi ile değişen şey verileri gönderme sıklığı. eğer 20 ise saniyede 20 kere demek yani.

2) cl_updaterate : Server'ın saniyede size gönderdiği durum güncelleme sıklığı. Yukarıdakiyle aynı prensipte çalışıyor. Ancak tüm diğerlerinin bilgilerini içerdiğinden paketler daha büyük oluyor.

3) cl_rate : Birinci komut nasıl sizin servera saniyede kaç kere veri göndereceğinizi belirliyorsa, bu komut da saniyede "maximum" ne kadar byte gönderebileceğinizi belirliyor. Yani ne kadar göndereceğinizi değil ama maximum ne kadar gönderebileceğinizi. Bu değer servera olan fiili upload miktarınız ile orantılı olmalı. Yani serverda net_graph 3 komutu ile oyun sırasında hem yanlızken hem de çatışmadayken out kısmında sürekli değişip duran saniyedeki upload miktarınızı belirleyip ona göre ayarlamanız gerekiyor. Normal internette bir dosya upload ederken falan olan hız değil yani. Serverda oynarken olan fiili miktara bakacaksınız.

4) rate : serverdan size gelen saniyedeki "maximum" veri miktarını belirliyor. Server tarafından belirlenmiş olan sv_maxrate (ki bizde 20000 dir) den büyük olamıyor.


şimdi saniyedeki download miktarınızı inizi yukarıdaki şekilde tesbit ettikten sonra, diyelim ki 10 kbit/sec çıktı, bunun yüzde 10 gibi bir kısmını emniyet için düşüp, kalan miktarı 8 e bölerek byte cinsinde buluyoruz. Bu da rate imiz oluyooor. örenk : 10kbit/sec = 10000 bit/sec % 10 düşelim = 9000 bit/sec. byte'e çevirelim 8'e bölüp = 1125. işte rate imiz 1125 olacak. Aynı şekilde upload miktarınızı tesbit edip aynı işlemlerden geçirerek cl_rate inizi de bulabilirsiniz.
Ondalıklı rate ve cl_rate değerlerinin daha etkili sonuç verdiği veya pingleri düşürdüğü tamamen bir söylentiden ibarettir. inanmayınız.
Gelelim diğerlerine.

cl_cmdrate : Sizden servara giden bilgiler normalde daha küçüktür. ortalama 20 byte paketlerdir bunlar. Dolayısıyla sizin cl_rate inizde belirlediğiniz değer üzerinden (ki bu saniyede gönderebileceğiniz toplam veri miktarının üst sınırını belirleyen değerdir. Yani en üst sınırda gönderdiğinizi var sayıyoruz) kaç tane 20 byte lık paket gönderebilirseniz, cl_cmdrate iniz o olacaktır. Örnek: cl_rate inizi 1000 buldunuz , yani bir saniyede maximum 1000 byte toplam veri gönderebiliyorsunuz. 20 bytle lık paketler halinde gönderdiğinize göre 1000/20=50. Yani saniyede 50 kere veri göndermesi yapabilirsiniz. Bu değer mesela 50 yerine 40 olursa 200 byte lık kapasiteyi kullanamıyorsunuz demektir. 50 yerine 60 olursa da boşuna kasıyorsunuz çünkü toplam maximum veri limitinizi aşmaya çalışıyorsunuz demektir. Yanlız bir şeyi unutmamak lazım onun için tekrarlıyorum: rate ve cl_rate değerleri gerçekte toplam ne kadar veri gönderdiğinizi veya aldığınızı değil maximum ne kadar gönderebileceğinizi belirler. Ancak biz bu iki değeri, söz konusu serverla olan upload ve download miktarlarımıza bakarak hesapladığımızdan pek de büyük bir fark olmayacaktır.

cl_updaterate : Aynı mantıkla hesaplanır, ancak burada söz konusu olan verilerin büyüklüğü daha fazladır. Çünkü server size diğer herkesin bilgisini de göndermektedir. Çatışma sırasında ortalama 175 byte a kadar çıkar paketlerin büyüklüğü. O zaman da rate değerinizi 175 e bölmeniz gerekiyor. Böylece cl_update inizi de bulmuş olursunuz.

Bir kez daha önemle hatırlatıyorum ki bu rakamları sağdan soldan hazır olarak alıp kullanmayınız. Bu rakamlar herkez için ayrıdır ve her bağlandığınız server için de değişebilir. İki tane ayrı kişi aynı tip modem ve aynı isp den bağlansalar da, bağlandıkları serverlara olan download ve upload hızlarına göre hesaplayarak değerlerini belirlemeleri en doğrusudur.
Bunu yaparken oyun esnasında konsola net_graph 3 yazıp, serverla olan in ve out değerlerinizi her durumda gözlemeniz ve ayarları değiştirdikçe (gene konsoldan bu ayarları değiştirebilirsiniz) burada meydana gelen değişmelerei yakından izlemeniz gerekmektedir. En mükemmel kombinasyonu bulduğunuzda config dosyanıza yazabilir veya ayrı bir config dosyası oluşturup onu execute ederek (konsola exec bilmemne.cfg yazıp) her seferinde optimum ayarlarınıza kavuşabilirsiniz.

BUNU YAPARKEN NET_GRAPH DA DIKKAT EDECEĞİNİZ KISIM CHOKE KISMIDIR. CHOKE HER İKİ YÖNDE DE GÖNDERİLEMEYEN PAKETLERİN SAYISINI GÖSTERİR. AMACIMIZ CL_UPDATERATE VE CL_CMDRATE İ CHOKE U SIFIR TUTMAK SURETİYLE MÜMKÜN OLAN EN YÜKSEK DÜZEYE GETİRMEKTİR. LOSS İLE BU KOMUTLARIN HİÇ BİR İLGİSİ YOKTUR. LOSS VARSA SORUN BAĞLANTINIZDAKİ BİR PROBLEMDEN MEYDANA GELMEKTEDİR. LOSS HER İKİ YÖNDE DE GÖNDERİLMİŞ AMA ASLA VARMAMIŞ OLAN PAKET SAYISINI GÖSTERİR VE BU AYARLARLA İLGİSİ YOKTUR. CHOKE İSE KAPASİTE AŞIMI NEDENİYLE GÖNDERİLEMEYEN VEYA ALINAMAYAN PAKET SAYISINI GÖSTERİR.

ALAKALI SAYFALAR




Bu sayfa hakkındaki yorumlar:
Yorumu gönderen: Jazlynn( ryadubirrediffmail.com ), 28.12.2011, 03:22 (UTC):
This intorudces a pleasingly rational point of view.



Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsminiz:
E-mail adresiniz:
Siteniz:
Mesajın:
Bugün 12 ziyaretçi (50 klik) Kişi Burdaydı.

Sitetistik
Get your own Chat Box! Go Large!


=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=